29 Temmuz 2012 Pazar

KÜRK MANTOLU MADONNA-BAŞIMIZA GELENLER

Cuma akşamı ve Pazar akşamı annemin evinde iftarda misafirleri vardı.Annem bizide davet etti tabi katıldık Cumartesi akşamıda Floryada geçen sene gittiğimiz hoşumuza giden bir restaurantta iftara gittik.Böylece ben haftasonu evde hiç yemek yapmadım.Bütün bir hafta özellikle saat 16:00'dan sonra yemek bloglarına bakarak ağzımın kenarlarından sular akarak bunuda yapmalıyım şeklinde düşünen ben hiçbirini yapamadım.Sadece iftarlardan eve gelince aşağıda bahsedeceğim kitabı okudum ve filmi seyrettim.Ramazan benim için kitap okuma açısından bütün bir sene hiç olmadığı kadar verimli oluyor buna çok memnun oluyorum
Sabahattin Ali-Kürk mantolu Madonna kitabını bitirdim.Birçok blogger arkadaşın bu kitabı çok beğendiğini okumuştum bir an önce okumak istiyordum.Aslında hiç fevkalade olmayan adamların, hayatın kenarına ilişmiş gibi yaşayanların, iç dünyasına gömülüp kalanların aynasıdır bu kitap.Fevkalade olmayan adamın fevkalade aşkı, herkesten titizlikle gizlediği ruhunu korkarak teslim ettiği kara kaplı defteri, dışardan 'mesut bir aile babası' diye tanımlanan yaşamın aslında olmadığını öyle güzel kaleme alınmış ki... Maria puder gibi bir kadın ve böyle bir aşk artık günümüzde yok. o mektuplar... on sene geçmesine rağmen unutmamalar...Zamane aşklarından çok farklı bir aşk.kitabın sonunda tekrar aklımdan geçti; 'insanlar birbirlerini ne kadar iyi anlıyorlardı...Sadece ben yoğun tasvir olayını sevmiyorum bazı kısımlarında yoğun tasvir vardı.Buda benimle ilgili bir durum kitap tabi ki çok güzel.Kesinlikle tasviye ederim



Arka Kapak



"Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum "Kürk Mantolu Madonna"yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum."


Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.






  BAŞIMIZA GELENLER

Konusu:

Holly ve Eric, tek ortak noktalarının birbirlerine nefretleri ve vaftiz kızları Sophie’ye olan sevgileri olduğunu keşfederler. Ama, aniden Sophie’nin hayatta tek sahip olduğu ebeveynler olduklarında, farklılıklarını bir kenara bırakmak zorunda kalırlar. Yoğun sosyal hayatları devam ederken, aynı çatı altında yaşayabilmenin de bir yolunu bulmalıdırlar.

Çok hoş bir romantik komedi.Ben izlemenizi tavsiye ederim.Romantik komedi türü film sevenlerin hoşuna gidecek

15 yorum:

  1. kürk mantolu madonna favori kitaplarımdan biridir. ben de sana Yusuf ATILGAN dan AYLAK ADAM'I tavsiye ediyim bi de:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim moriçe.Bende yusuf Atılgan-Aylak adam alıcaklarım kitap listesine ekleyeceğim

      Sil
  2. canım bu kitabı çok merak ediyordum d&rda görüp arka kapağını okumuştum ama almamıştım elimde kitaplarım var diye..yorumuna göre çok güzel bir kitap olduğunu anlıyorum ve en kısa zamanda alıp okuyucam canım..filmde tam bana göre çok sveerim romantik komedileri..:)izlediğin filmleri not ediyorum canım fırsat bulduğumda bende izlemek istiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Çok sevmiştim bu kitabı, en'lerimin arasında bu kitap herkes okumalı gerçekten.
    filmi de izledim diğer romantik komedilerden farklı birazcık dram var ama ben de çok severek izlemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Evet bencede herkes okumalı helede iliskilerin yozlaştığı bugünlerde.
      Doğru diyorsun esra içinde dramda var güzel bir film

      Sil
  4. Ben de o yemek bloglarında ağzımın suları akarak hayal kuranlardan ama evde yapmayanlardanım: ) Hep bırseyler cıkıyor ve ertelenıyor...

    Kıtap ıcın de ıyı kı okumussun dıyeyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemahsustan ne güzel sende bendensin bende yemek bloglarını görünce kendimi beceriksiz hissetmeye başlamıştım:)

      Sil
  5. Gençlerin Türk Edebiyatı klasiklerine ilgi duyması beni çok mutlu ediyor. Sabahattin Ali çok büyük romancıdır,talihsiz geçen kısa yaşamında pek çok değerli eser bırakmıştır. Fakülteden bu yana Türk klasiklerini okumadım desem yeridir,sayende anımsadım. Teşekkür ederim. Keyifli okumalar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Colette sağol güzel yorumun için.Türk klasikleri gibisi varmı?güzel bir hatırlatma yapmışım diyelim o zaman

      Sil
  6. Bu kitabı okumak başlarda beni çok zorlamıştı. Ama daha sonra aniden sürükleyip götürmüştü ve severek okumuştum. Çok duygusal yapıda bir insan olduğum için bazı noktalarda beni isyan ettirmiş ve küstürmüştü kendisine. Çok çok beğendiğim ama aynı zamanda okurken çok üzüldüğüm kitaplardan biridir.
    Katherine Heigl de Grey's Anatomy'den bu yana çok sevdiğim bir oyuncudur. Bu filmini görmemiştim ama. İzleyeceklerim arasına aldım hemen ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz evet çok duygu yüklü bir kitap haklısın.
      Umarım sende seversin filmi

      Sil
  7. heeeey bir haftadır bana gelmiyodun.
    sevindim seni gördüğüme.
    :)
    yazına gelicim yine.
    :)
    ah ah maria puder.
    :)
    film çok şeker.
    bende de var toplu filmlerde.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmezmiyim ben sana sadece oruç rehaveti:)
      Bu ara fazlaca yemek bloglarınd dolanıyorum galiba:)

      Sil
  8. bende bu kitaba hayran olmuştum.ilk başta dil olarak ağır gelmişti ama bi 15 sayfa sonra kitaba resmen tutuldum.Benimde herkese tavsiye edeceğim çok etkilendiğim bir kitap.. merrapunzel.blogspot.com

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...